De planten water geven, een taart bakken, even iets uit de koelkast pakken: in en rond huis bewegen we regelmatig. Of u gaat op stap naar de markt, boodschappen doen of gewoon een wandeling maken. Gelukkig gaat dit meestal goed. Maar als er iets gebeurt – u struikelt bijvoorbeeld – dan is het belangrijk dat u er niet alleen voor staat. Met Persoonsalarm Thuis of Persoonsalarm Overal heeft u met één druk op de knop contact met de alarmcentrale. Zo kunt u met een veilig en vertrouwd gevoel gewoon uw dingen blijven doen.
Ik vond het eerst niet zo nodig, zo’n alarm. Ik heb al een telefoon en die ligt vaak bij me in de buurt. Maar toen ik een keer uitgleed in de badkamer en niet meer overeind kon komen, dacht ik: tja, daar lig ik dan. Die telefoon op tafel, daar had ik niks aan. Dus ik ben overstag gegaan en draag het alarm nu om mijn pols. Het hindert me niet en het is toch wel een heel geruststellend gevoel.”
Zo werkt persoonsalarmering:
1. Er is iets met u aan de hand. U drukt op de alarmknop.
2. De zorgcentrale vraagt wat er aan de hand is via de spreek- en luisterfunctie. Als u die niet beantwoordt of als de centrale u niet kan horen wordt u gebeld op uw (huis)telefoon. Als u die ook niet beantwoordt wordt er alsnog hulp ingeschakeld. U bent altijd verzekerd van hulp.
3. De zorgcentrale schakelt hulp in indien nodig.
4. De hulp komt bij u, vrijwel altijd binnen 30 minuten. Dat kan een naaste of bekende zijn (mantelzorger). Wilt u dat een professionele hulpverlener (uw zorgorganisatie) bij u komt, dan heeft u hier in de meeste gevallen een indicatie van de wijkverpleegkundige voor nodig. Dat kan een wijkverpleegkundige zijn van zorgorganisatie Sensire of van een andere zorgorganisatie naar keuze.
Er zijn twee varianten van persoonsalarmering waar u uit kunt kiezen: Persoonsalarm Thuis (vast) en Persoonsalarm Overal (mobiel). Hieronder staan de kenmerken en voordelen van beide varianten en ziet u hoe beide apparaatjes eruit zien.
Mevrouw en meneer Assink (klant en mantelzorger) en Josine Breukink (wijkverpleegkundige en domeinhouder duurzame zorg) vertellen over hoe Persoonsalarm Overal zorgt voor een vertrouwd en veilig gevoel.
Mogelijk kunt u de kosten voor het abonnement van het persoonsalarm gedeeltelijk vergoed krijgen. Dat hangt af van uw aanvullende verzekering bij uw zorgverzekeraar.
MIJNSensire
MIJNalarm is onderdeel van MIJNSensire. MIJNSensire staat voor slimme, digitale zorgoplossingen die uw leven prettiger en veiliger maken. Zoals MIJNmedicatiehulp, MIJNbeeldzorg en MIJNnachtwacht. De oplossingen van MIJNSensire helpen u te blijven leven zoals u dat gewend bent.
MIJNSensire werkt samen met medisch servicecentrum Altide. Persoonsalarm Thuis en Persoonsalarm Overal, vraagt u aan bij medisch servicecentrum Altide via onderstande button. Altide is de alarmcentrale waarmee u contact heeft als u alarmeert. U sluit bij Altide een abonnement af voor het persoonsalarm. 24 uur per dag zitten hier ervaren zorgmedewerkers klaar om uw alarmoproep te beantwoorden. Belangrijk als elke seconde telt!
Voor meer informatie en aanvragen gaat u naar www.altide.nl/persoonsalarm-bestellen-sensire U kunt al uw vragen over MIJNalarm aan een medewerker van Altide stellen via personenalarmering@altide.nl of bel met 088 980 09 53.